Aria curriculară – reprezintă un grupaj de discipline şcolare care au în comun anumite obiective şi metodologii şi care oferă o viziune multi – şi/sau interdisciplinară asupra obiectelor de studiu.
Curriculumul Naţional din România este structurat în patru arii curriculare, desemnate pe baza unor principii şi criterii de tip epistemologic şi psiho-pedagogic.
Ariile curriculare au fost selectate în conformitate cu finalităţile învăţământului, ţinând cont de importanţa diverselor domenii culturale care structurează personalitatea umană, precum şi de conexiunile dintre aceste domenii.
Ariile curriculare asupra cărora s-a convenit în învăţământul românesc sunt următoarele:
Aria curriculară Limbă și comunicare
Responsabil prof. Enache Ruxandra
Aria curriculară Matematică și științe
Responsabil prof. Iordan Gabi – Daniela
Aria curriculară Om și societate
Responsabil prof. Cristescu Desdemona
Aria curriculară Tehnologii
Responsabil prof. Grigorescu Lili – Victoria